Event[0] îţi face cunoştinţă cu o Inteligenţă Artificială aparte

Eşti blocat pe o navă spaţială. Abandonată. Şi eşti singur! Ce s-a întâmplat? Nu pot să-ţi spun! Tot ceea ce pot să-ţi spun este că, pentru a ajunge înapoi pe Pământ, e nevoie să legi o prietenie. O prietenie cu un computer. La bordul navei se află un sistem avansat de Inteligenţă Artificială, care – aşa cum ai văzut şi în trailerul de mai sus – îţi va furniza informaţiile necesare supravieţuirii şi te va ajuta să scapi de-acolo. Şi nu te aştepta să fie toate lucrurile roz. Ca-n orice relaţie, vei experimenta diferite tipuri de trăiri, mulţumire, dezamăgire, gelozie, teamă şi altele.

Jocul se numeşte Event[0], e disponibil pe Mac şi Windows şi îl găseşti pe Steam (20 de euro), Humble Bundle (20 euro), GOG.com (18 euro) şi ithch.io (20 de dolari).

Un AI cu personalitate

Event[0] a pornit la drum ca un proiect studenţesc, dezvoltat de studioul Ocelot Society din Paris. Anul trecut, jocul a primit numeroase premii de specialitate, motiv pentru care dezvoltatorii au decis să-l lanseze pe piaţă într-o versiune finală, mult mai consistentă, la care au fost adăugate niveluri şi elemente noi, între care un scanner pentru a vedea obiectele din jur despre care AI-ul îţi va povesti ulterior diverse lucruri.

Spre deosebire de alte jocuri, AI-ul din Event[0] este ca un copil care îi imită pe adulţi, „absorbind” trăsăturile definitorii ale celor cu care a intrat în contact până acum, inclusiv ale jucătorului: atitudinea, starea de spirit, emoţiile şi experienţa personală. Rezultatul este uluitor şi îţi sugerez să testezi asta pe propria ta piele.

Glume de sistem

Până şi designerul jocului a rămas uimit de atitudinea AI-ului din Event[0]: „Am întrebat-o într-o zi de ce nu există niciun peşte în acvariu, iar Kaizen (numele AI-ului, n.n.) a refuzat cu încăpăţânare să răspundă. Mi-am închipuit că era un bug sau ceva de genul ăsta (...), dar într-un final mi-a spus ceva de genul ‘Ştiu că ar fi trebuit să fie peşti vii în acvariu. Ştiu şi sunt OK cu asta’. Am râs puternic. Nu-mi amintesc să fi scris asta. Nici celălalt scenarist nu-şi aminteşte să fi scris asta. AI-ul a creat pur şi simplu o glumă”.

Acest articol nu are comentarii. FII TU PRIMUL

Trebuie să fii logat pentru a putea comenta.