Cum este Halloween-ul o afacere de succes

Foarte multe jocuri au parte de update-uri de Halloween care la prima vedere sunt gratuite, dar ambiția ta de a avea cât mai multe obiecte tematice te face să cedezi la microtranzacțiile din spatele unor astfel de evenimente de pe urma cărora ies bani grei. „Învelite” într-un ambalaj arătos și de cele mai multe ori purtând eticheta „Doar de Halloween”, aceste update-uri ne induc în subconștient ideea că au o valoare inestimabilă, iar dacă nu profităm imediat de ocazia de a pune mâna pe obiectele exclusive, nu vom avea cu ce să ne mândrim în fața prietenilor după trecerea evenimentului. Și uite așa ne trezim că am cumpărat în cutare joc niște chei, în altul niște cutii, am mai dat bani și pe un DLC de Halloween și pe cine mai știe ce.

E adevărat că în Team Fortress 2 ai acces gratuit la questurile de Halloween nou introduse, dar dacă vrei să faci și mai multe misiuni, va trebui să plătești bani reali; la fel de bine, cutiile tematice din această perioadă au nevoie de cheie pentru a fi deschise, iar cheia se obține doar cumpărând-o cu bani din portofel.

E adevărat că în Overwatch accesul la harta Junkenstein și cutiile care-ți pică atunci când crești în nivel sau când câștigi meciurile săptămânale în Arcade Mode sunt gratuite, dar dacă până la sfârșitul evenimentului nu ți-a picat skinul lui McCree sau al Reaperului, și tu le vrei musai, va trebui să cumperi cutii cu bani adevărați ca să-ți încerci norocul și pe această cale.

Lista poate continua cu o grămadă de titluri care mai de care mai atrăgătoare, care au evenimente pe măsură în această perioadă, dar eu le-am ales pe cele pe care le joc cel mai des alături de prieteni. Tu la cel joc nu ai putut să te abții să nu cheltuiești bani reali de Halloween? 

Deși strategiile de marketing dedicate perioadelor de sărbătoare sunt menite să ne facem să credem că tot jucătorii ies câștigați (alegându-se, în cele din urmă, cu obiecte care mai de care mai fățoase), la sfârștiul perioadei, când tragi linie, îți dai seama că ai cam dat iama în portofel ca să cumperi o cheie, o cutie, un skin etc. Bine că mai sunt două luni până la următorul mare eveniment - Crăciunul! Că altfel nu știu - zău - ce am fi făcut! Ceea ce mă întristează cel mai mult la evenimentele de acest fel e faptul că, în multe jocuri, obiectele tematice exclusive fie devin gratuite anul următor, fie li se aplică o reducere substanțială, fie sunt reintroduse ca atare în circuit fără ca dezvoltatorii să-și mai bată capul cu alt update.

Acest articol nu are comentarii. FII TU PRIMUL

Trebuie să fii logat pentru a putea comenta.