Nu mai ai nicio scuză să nu te joci de Sărbători

Eiii, ce vremuri erau odată când DOTA 2 și Counter-Strike Global Offensive, ambele marca Valve, ocupau primele locuri în topul celor mai jucate titluri pe Steam! Vremurile acelea au trecut, și prima poziție a fost însușită de PlayerUnknown’s Battleground, cu multe sute de mii de jucători în fiecare zi. Au trecut și acele vremuri și oamenii au început să petreacă din ce în ce mai mult timp pe alte site-uri și platforme de gaming, unde cele mai jucate titluri au devenit brusc Overwatch și Fortnite. Acestea sunt vremurile pe care le trăim azi. Un shooter și un Battle Royale fac legea printre jucătorii de toate vârstele și aduc încasări uriașe creatorilor lor. Nu sunt perfecte, dar sunt populare și bănoase. Sunt două fenomene în lumea jocurilor video, pe două nișe.

Pe urmele lor au încercat să calce numeroase studiouri mai mici sau mai mari, însă succesul nu a părăsit (deocamdată) casele Blizzard și Epic Games.

Rețeta succesului nu e cine știe ce secret. Comunitatea vrea content atât cantitativ, cât și calitativ, iar dezvoltatorul și publisherul vor profit, dar sunt conștienți că nu pot ajunge la el fără să asculte măcar un piculeț de comunitate. Și o tabără, și cealaltă au în posesie „cheia viitorului”, mai rămâne de văzut și cum o folosesc ca să fie bine pentru toată lumea. Cu pași repezi, dar deloc timizi, Valve, compania care deține Steam și care a creat titluri de notorietate până acum câțiva ani, a stârnit tot felul de controverse în 2018, dintre care nu amintim decât de două, cele mai răsunătoare: struțo-cămila Artifact și noua față a CS: GO.

Artifact este un joc de cărți din universul Dota, dezvoltat de Valve, în colaborare cu Richard Garfield, designerul arhicunoscutului Magic: The Gathering. Spre deosebire de alte jocuri de gen, ca de exemplu Hearthstone, dacă vrei să joci Artifact trebuie să plăteși 17,95 euro. Primești acces la joc, dar și 40 de deckuri, 10 packuri și cinci bilete la evenimente competitive cu premii. Comunitatea spune că pentru jocurile competitive e nevoie de un buzunar mare și plin de euroi reali pe care să-i dai pe cărțile de joc pentru a avea o mână bună atunci când te „așezi” la masa de joc. Aceeași părere o are și Joel Larsson, jucător profesionist de Magic: The Gathering, care preferă să-și cumpere cărțile necesare decât să spere și să aștepte să-i pice la achiziționarea unui pachet, cum se întâmplă în jocuri precum Hearthstone sau Gwent.

Cât despre CS: GO, un titlu care nu mai are nevoie de nicio descriere, Valve a decis să-l resusciteze, urmând rețeta Team Fortress 2 și transformând CS: GO dintr-un joc plătit într-unul free to play. Mai mult, Valve i-a aplicat și rețeta Battle Royale (ușor modificată), în speranța că notorietatea genului îi va aduce un player base mare. Dar va urca din nou CS: GO în top cu toate schimbările care i-au fost aduse? Tu ce părere ai?

2018 a fost un an bun în gaming, unde titluri ca Fortnite și Overwatch și-au păstrat notorietatea aducând content proaspăt, iar noi jocuri precum God of War, Spiderman, Detroit Become Human, Red Dead Redemption, Assassin’s Creed Odyssey continuă să ne țină fascinați.

Tu când preferi să-ți bei Becks-ul? Când joci titluri recurente sau jocuri nou-apărute?

 

Sursa foto: arhivă proprie

Acest articol nu are comentarii. FII TU PRIMUL

Trebuie să fii logat pentru a putea comenta.