După ce ani la rând, a peţit la uşile instituţiilor media, cerându-le să-şi construiască audienţa pe canalul său, Facebook a decis acum să schimbe macazul, anunţând că va modifica algoritmul din News Feed astfel încât să fie promovate în primul rând mesajele de la prieteni şi familie. Asta înseamnă că mesajele (linkuri, videouri, imagini, articole) publicate de site-urile de ştiri le vom găsi mai pe la coadă, iar pentru aceste site-uri decizia ar putea fi catastrofală, pentru că traficul indirect s-ar putea micşora dramatic.
Pe de altă parte însă, o ştire bună se poate autopromova prin preluarea ei de către utilizatori şi transmiterea pe paginile de Facebook ale fiecăruia dintre noi.
Prietenii şi familia, pe primul loc
„Prioritatea noastră este să te ţinem conectat cu oamenii, locurile şi lucrurile cu care vrei să fii conectat, începând cu oamenii cu care eşti prieten pe Facebook”, a anunţat compania, precizând că noile modificări intră în vigoare în cursul acestei săptămâni.
Aceste schimbări vor afecta şi funcţia Instant Articles, prin care publisherii publică articole direct pe Facebook, precum şi funcţia Facebook Live, prin care publisherii transmit ştiri în direct pe Facebook, scrie New York Times.
De partea cealaltă a baricadei, instituţiile media nu au prea multe opţiuni pentru că mare parte din publicul lor se află pe Facebook. Aceste instituţii nu beneficiază de un instrument de acces direct la audienţa online din reţelele de socializare şi astfel tot ceea ce rezultă este o relaţie de tensiune între cele două tabere. Perdanţii nu sunt doar creatorii de conţinut de pe site-urile de informare, ci şi consumatorii de ştiri de pe Facebook, care vor avea News Feedul inundat cu pisicuţe, întâmplări de zi cu zi, ce-am mai văzut la metrou, cine îşi etalează ce pe litoral şi alte lucruri total neinteresante.
Totuşi, Facebookul vrea să redevină ceea ce a fost menit să fie de la bun început – o punte de legătură între tine, prieteni şi familie. În plus, instituţiile media ar putea fi astfel motivate să-şi diversifice şi să-şi îmbunătăţească tot ceea ce înseamnă conţinutul publicat pentru ca el să fie preluat de utilizatori şi transmis pe reţelele de socializare.
Trebuie să fii logat pentru a putea comenta.