Apple va pierde anul acesta teren în faţa Androidului la capitolul „câştiguri obţinute din vânzarea aplicaţiilor”.
Un raport care estimează trendul pentru următorii ani arată că utilizatorii de iOS şi Android vor descărca 197 de miliarde de aplicaţii, în 2017, şi 352,9 miliarde, în 2021.
În timp ce EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa) şi cele două Americi se află la o diferenţă foarte mică, respectiv 42 de miliarde de descărcări pentru prima zonă şi 37,3 miliarde pentru a doua, regiunea APAC (Asia-Pacific) va continua să deţină supremaţia anul acesta, cu 117,7 miliarde de descărcări anuale. Trendul se va păstra şi în 2021, când utilizatorii de mobil din APAC vor face 198,9 descărcări online, estimate la o valoare totală de 76,5 miliarde de dolari.
App Annie, compania americană care a realizat acest raport, susţine că, în cazul Androidului, estimările nu se referă doar la platforma Google Play, ci şi la magazinele terţe care vând aplicaţii pentru Android (de exemplu Xiaomi, Huawei şi altele).
Deşi magazinele online care vând aplicaţii pentru Android obţin o victorie comună netă împotriva iOS, analiştii susţin că într-o luptă tête-à-tête între App Store şi Google Play, prima va ieşi învingătoare:
Potrivit TechCrunch.com, raportul mai precizează că ţările cu cei mai ardenţi utilizatori în materie de descărcări de aplicaţii se află în China, India, SUA, Brazilia şi Indonezia, topul urmând să rămână neschimbat pe viitor. Cu toate acestea, câştigurile cele mai mari vin de pe pieţe potente financiar, precum SUA, Japonia, Coreea de Sud şi Marea Britanie, dar şi de pe pieţe aflate în creştere, cum e China.
Sursă foto: TechCrunch
Trebuie să fii logat pentru a putea comenta.