Cât de tare îţi mai doreşti un Switch

În urmă cu câteva zile, Nintendo a anunţat noi detalii despre consola Switch, iar preşedintele Nintendo America, Reggie Fils-Aime, a confirmat că două milioane de unităţi vor fi distribuite în întreaga lume în luna martie, când va fi lansat dispozitivul.

Într-un interviu pentru Wired, Fils-Aime i-a asigurat pe viitorii clienţi că Switch se va bucura de un serviciu online, care va fi bazat pe abonament lunar şi care le va oferi jucătorilor, între altele, un joc gratuit în fiecare lună. Acest titlu îl vei putea juca doar în luna în care primeşti acces la el. Următoarea lună vei primi acces la alt joc şi tot aşa. „Viziunea noastră este de a oferi un serviciu online (...), care va permite acces atât la multiplayer, cât şi la voice chat, funcţionalitate care va fi disponibilă prin intermediul unei aplicaţii”, a spus Fils-Aime.

Analiştii au păreri împărţite legate de felul în care Switch va acapara inimile (şi buzunarele) clienţilor. Consola va fi lansată la 3 martie, la preţul de 300 de dolari, o sumă destul de ridicată pentru un astfel de produs, chiar dacă el oferă 3 tipuri de experienţe de joc: TV Mode, Tabletop şi Handheld.

Switch ar putea fi afectată negativ de preţ, motiv pentru care ea ar putea să-i atragă doar pe susţinătorii înfocaţi ai produselor Nintendo, este de părere Michael Pachter, analist la Wedbush Securities, citat de revista Fortune

Existenţa consolei a fost dezvăluită anul trecut, ea reprezentând speranţa companiei de a se poziţiona pe o piaţă dominată de Sony şi Microsoft pentru gamingul de-acasă şi de tablete/mobile pentru gamingul portabil. Predecesorul Switchului, Nintendo Wii U, se află în moarte clinică încă de la lansare, situându-se mult în josul listei consolelor celor mai vândute de pe piaţă. Mai mult, Nintendo s-a văzut nevoită să livreze jocuri pentru mobil pentru a ţine pasul cu piaţa gamingului portabil, aflat în continuă dezvoltare. 

Switch este practic ultima speranţă a japonezilor de a se plasa pe această piaţă şi a-şi consolida poziţia. Totuşi, la 300 de dolari îţi poţi cumpăra un Xbox One sau un PS4, care în momentul de faţă au mult mai multe de oferit. 

Noua consolă de la Nintendo va avea parte în viitorul mai mult sau mai puţin îndepărtat de titluri precum The Legend of Zelda: Breath of the Wild, remake-ul Mario Kart 8 Deluxe, Splatoon sau 1-2-Switch şi altele, iar dezvoltatorii terţi preferă, potrivit analiştilor, să stea deoparte până vor afla răspunsul pieţei la această consolă hibrid. În plus, limitarea suportului de software pe care o impune Switchul – doar pentru portări ale jocurilor de Xbox 360 şi PS 3 – nu reprezintă deloc un atu pentru Nintendo, după cum notează analistul de la Wedbush Securities, care a văzut probabil rezultatele unui recent sondaj, potrivit căruia 50% dintre dezvoltatorii de jocuri intervievaţi (dintr-un total de 4.500) consideră că Switch va depăşi vânzările „anemice” ale Wii U. „Anemice” pentru că, spre deosebire de PS4, care a vândut 53,4 milioane de unităţi de la lansare până la 1 ianuarie 2017 (dintre care 6,4 milioane au fost vândute doar în perioada sărbătorilor de iarnă din 2016!), şi Xbox One – 20-30 de milioane estimate, Wii U se situează departe de vârf, cu 13 milioane de unităţi vândute în total. 

Comparativ, consola Wii a fost vândută în lumea întreagă în peste 100 de milioane de unităţi de la lansare până în prezent...

Pentru analistul Michael Pachter, „Switch trebuie să fie o alternativă mult mai accesibilă decât PS4 şi Xbox One, dacă Nintendo vrea să dea lovitura”. Totuşi companii precum Bethesda - şi unele zvonuri susţin că pe listă se află şi Rockstar - au deja în plan colaborări fructuoase cu Nintendo Switch

Acest articol nu are comentarii. FII TU PRIMUL

Trebuie să fii logat pentru a putea comenta.