Deus Ex: Mankind Divided

Acum câteva săptămâni am programat ca Deus Ex: Mankind Divided să fie unul dintre subiectele de discuţie cu voi, la sfârşitul lui august sau începutul lui septembrie. Mi-aş fi dorit să fi venit astăzi cu o recenzie, mai ales că l-am aşteptat luni întregi să apară, ba chiar am pregătit terenul jucând din nou Deus Ex: Human Revolution Director’s Cut, un joc excelent, din 2013, care a fost primit cu braţele deschise de comunitate.

Pe acest fundal, mă aşteptam – şi, cu siguranţă, au fost mulţi ca mine – să avem parte de un nou titlu al seriei cel puţin la fel de grandios ca Human Revolution, din perspectiva poveştii, a elementelor vizuale şi auditive, a conceptului artistic şi, nu în ultimul rând, a performanţei.

Deşi a avut parte de un marketing agresiv (a devenit deja o lege a firii să inhalezi tone de reclame la produse care lasă de dorit), am sperat totuşi ca părerile jucătorilor să mă convingă să scot din buzunar 50 de euro pentru Mankind Divided. Dar n-a fost să fie, pe pagina de Steam a jocului au curs zeci de comentarii negative impediat după lansarea din 23 august. Trei zile mai târziu, peste 3.000 de reacţii erau pozitive şi 1.676 negative. Cei care nu recomandă jocul o fac în special pentru nişte amănunte pe care personal le pot trece uşor cu vederea – de exemplu, prea multe (şi plictisitoare) dialoguri, timpi de încărcare prea lungi şi microtranzacţii. Nu pot însă să trec peste faptul că povestea e descrisă ca fiind mediocră, în opinia numeroşilor jucători, şi că există încă numeroase buguri şi glitchuri minore, dar impardonabile pentru un joc triplu A.

Poţi omite microtranzacţiile?

Dacă ai butonat deja Mankind Divided, te aştept cu păreri în secţiunea de comentarii de mai jos. Aş vrea să ştiu în principal părerea ta legată de microtranzacţii, mai ales de faptul că cele două DLC-uri disponibile îţi oferă, la un preţ de 5 euro bucata, câteva pachete cu muniţie, DOUĂ grenade cu fragmentare şi un Praxis Kit, respectiv o armă cu tranchilizante + un pachet de gloanţe tranchilizante, 3 grenade fumigene şi 2 cu gaz, 500 de componente pentru arme şi un Praxis Kit. Cu alte cuvinte, pentru un joc care te costă 50 de euro, tre’ să mai scoţi bani din buzunar ca să-ţi cumperi grenade şi gloanţe ca să joci singleplayer?? Cum vine asta? Cum era de aşteptat, comunitatea a sărit în aer nu doar atunci când a descoperit conţinutul DLC-urilor, dar şi când a aflat că respectivele conţinuturi pot fi folosite doar în cadrul UNEI SINGURE SALVĂRI a jocului. Dacă vrei să joci din nou de la început, de exemplu, pe o altă dificultate, „minunatul” conţinut din DLC-uri nu mai poate fi accesat.

Fără îndoială, jocul arată fantastic şi uite mai jos câteva capturi convingătoare:

Cât priveşte DLC-urile, ele sunt, evident, opţionale. Nu e obligatoriu să le cumperi cu bani reali. Inevitabil îmi amintesc de un caz celebru de degradare umană (poate de-aici s-au inspirat dezvoltatorul şi publisherul lui Mankind Divided) – acum 10 ani, Bethesda a lansat un DLC de 2,50 dolari, care conţinea... armura unui cal pentru The Elders Scrolls IV: Oblivion. Armura avea zero stats şi a continuat să fie vândută ani buni. Ba unde mai pui că, pe Steam, The Elder Scrolls IV: Oblivion Game of the Year Edition Deluxe include un Horse Armor Pack... Quod erat demonstrandum?

via GIPHY

Acest articol nu are comentarii. FII TU PRIMUL

Trebuie să fii logat pentru a putea comenta.