Evolve, din nou în Beta. Sau cum să transformi un triplu A în free-to-play într-un an

La un an şi câteva luni de la lansarea pe PC, PlayStation 4 şi Xbox One, dezvoltatorul shooterului Evolve a decis să treacă în tabăra celor care oferă titluri free-to-play. Asta în condiţiile în care jocul a fost vândut iniţial cu 60 de euro bucata şi, potrivit Eurogamer, 2,5 milioane de oameni l-au cumpărat pe toate platformele. Pentru ca apoi serverele să devină din ce în ce mai goale.

Puţină istorie

Evolve a fost dezvoltat de Turtle Rock Studios, publicat de 2K Games şi distribuit de Take-Two Interactive (ultimele două companii sunt dependente una de alta – Take-Two deţine 2K Games şi una dintre seriile de notorietate în care sunt implicate este Borderlands, iar cine nu ştie, Borderlands a fost vândut în numeroase versiuni: simplu, Game of the Year, Triple Pack Bundle, Take Over Your Life Bundle, Borderlands 2, Borderlands GOTY + Borderlands 2, Borderlands: The Pre-Sequel, Borderlands: The Pre-Sequel + Season Pass… Ca să nu mai zic de DLC-uri).

În cazul Evolve, în ianuarie 2015, cu o lună înainte de lansare, 2K Games anunţa planul de vânzare – urmau să fie trei ediţii (pre-order, pre-purchase şi cumpărare după lansare), fiecare cu preţul ei, precum şi Season Passul Evolve Hunting care conţinea 4 personaje noi (câte un vânător pentru fiecare clasă), disponibile din primăvara lui 2015, şi trei skinuri exclusive pentru monştri, disponibile din ziua lansării jocului.

Stai că n-am terminat. Planul prezentat în ianuarie 2015 conţinea un pre-purchase în format digital – la 55 £ (fără Season Pass), o ediţie Digital Deluxe – la 71 £ (cu tot cu Season Pass), Season Pass-ul propriu-zis – la 20 £, iar un DLC (adică un vânător) din Season Pass costa 6,20 £. Mai exista o ediţie specială, numită Evolve PC Monster Race (59 £), disponibilă tot la pre-purchase, care includea jocul de bază, Season Pass-ul şi un conţinut suplimentar (din care făceau parte un al cincilea monstru, doi vânători noi şi patru skinuri exclusive de monştri). A mai fost anunţat şi un Monster Expansion Pack, disponibil gratuit doar pentru cei care au făcut precomandă la jocul de bază/Digital Deluxe/Monster Race, iar ceilalţi aveau de plătit 15 £ ca să joace cu Behemoth, cel mai periculos monstru, şi să aibă trei skinuri în plus. Nu te obosi să citeşti de două ori rândurile de mai sus – organizarea asta a fost deja criticată şi răscriticată anul trecut atât de comunitate, cât şi de Turtle Rock Studio (TRS), care acuza publisherul 2K Games că s-a decis să vândă jocul bucăţică cu bucăţică (scuzaţi cacofonia).

Free-to-play doar pe PC

Revenim în iulie 2016, când Evolve a fost retras de pe Steam şi dezoltatorul a anunţat în mai puţin de 24 de ore că îl va face free-to-play pe PC. Ba mai mult, a promis conţinut suplimentar cât cu greu să duci... Pe console, Evolve va avea aceeaşi soartă, dar încă nu se ştie când.

Într-un mesaj postat pe site-ul său, TRS scrie că, începând din 7 iulie, Evolve poate fi jucat gratuit pe Steam, unde îl poţi găsi sub titlul de Evolve Stage 2. Este vorba despre o perioadă de Beta în care vor fi testate mai multe aspecte şi care va dura cât va fi nevoie pentru a face jocul foarte stabil.

TRS a anunţat, de asemenea, că cei care au cumpărat jocul vor primi titulatura de Founder şi conţinutul pentru care au plătit va avea „o versiune nouă”, urmând să primească tot felul de „cadouri, recompense şi acces special”.

Lupte asimetrice

Evolve a primit la început review-uri pozitive şi note foarte mari pe bună dreptate pentru că jocul se bazează pe o structură de combat asimetrică, în care 4 jucători (vânători) sunt pe urmele unui al cincilea (monstrul), luptele ducându-se în tabăra mai numeroasă în first-person, iar în cealaltă în third-person.

Să ne aşteptăm la nişte microtranzacţii?

Acest articol nu are comentarii. FII TU PRIMUL

Trebuie să fii logat pentru a putea comenta.